تاور کرین ها، حاصل تکنولوژی پیشرفته در حوزه صنعت هستند که با آسان نمودن امور در ساخت و ساز به ما کمک می کنند. آن ها عامل اصلی انقلاب مدرن در شهر ها هستند. در واقع، تمامی ساختمان ها و برج های مرتفعی که در شهر می بینیم حاصل کارکرد تاور کرین ها هستند. اما، حوزه فعالیت آن ها بسیار گسترده تر از آن چه هست که فکر می کنید. آن ها در ساخت سد ها، تونل ها، پل ها و ساخت و ساز های دریایی نقش دارند. همچنین، آن ها در حمل بارها از بنادر و کشتی ها نیز ایفای نقش می کنند.

آن ها به ارتفاعات می روند تا بار ها و مصالح مختلف را در جای خود قرار دهند. آن ها می توانند در تمامی مراحل پروژه ایفای نقش کنند و در نهایت پروژه ای با شکوه را به شما تحویل دهند. اما، تمامی این ها بستگی به انتخاب، تهیه، نصب صحیح تاور کرین و نگهداری درست از آن ها دارد تا بتوانید نهایت استفاده را از آن ها داشته باشید. تیم متخصص یگانه کرین، در کنار شما است تا تمامی این مراحل را برای شما آسان نموده و با ارائه تاور کرین هایی با کیفیت و ایمن به شما خدمت رسانی کند.

نصب صحیح تاور کرین

نصب تاور کرین یکی از مهم ترین مراحل در کارکرد تاور کرین ها است که در صورت اجرای صحیح می تواند به شما حداکثر استفاده از تاور کرین را هدیه دهد. نصب تاور کرین به نوع آن نیز بستگی دارد.

قطعات یدکی مورد نیاز تاور کرین ها

تاور کرین ها در دو نوع خود نصب شونده و دگر نصب شونده هستند که هر کدام از آن ها نصب متفاوتی دارند. تاور کرین های خود نصب ژنراتور های مخصوصی دارند و به همین سبب، به منبع تغذیه خارجی و جرثقیل های زمینی احتیاجی ندارند. این گونه از تاور کرین ها ظرفیت و ارتفاع کمتری را تحت پوشش قرار می دهند و بر ای پروژه های کوچک تر مناسب هستند.

اما، تاور کرین های دگر نصب شونده به منبع تغذیه خارجی نیاز دارند و در نصب آن ها نیاز به متخصص دیده می شود. همچنین، در مراحل نصب تاور کرین رعایت ترتیب مراحل اهمیت بسیاری دارد. به طور مثال، اولین مرحله در نصب پایه گذاری فوندانسیون است که دقت در این مرحله از اهمیت والایی برخوردار است و پس از این مرحله، باید به نصب سکشن های ارتفاعی بپردازید. تداوم، نظم و ترتین در این مراحل بسیار حائز اهمیت است و در کارکرد صحیح تاور کرین نقش موثری را ایفا می کند. یگانه کرین، با متخصصانی در زمینه نصب و راه اندازی تاور کرین به شما کمک می کند تا در این زمینه یکی از موفق ترین ها باشید.

10 نکته مهم اجرایی در تاور کرین

در این قسمت قصد داریم به 10 نکته مهم در اجرا مراحل مختلف تاور کرین بپردازیم تا بتوانیم بهتر از آن ها استفاده کرده و عملکرد خود را در این زمینه بهبود بخشیم.

نکته اول:

ارائه فضا مورد نیاز برای حرکت و چرخش به تاور کرین است. تاور کرین برای حرکت به فضا نیاز دارد و در این فضا نباید مانعی در مسیر آن وجود داشته باشد.

نحوه بستن و باز کردن تاور کرین چگونه است ؟

نکته دوم :

استفاده از تاور کرین در روز است. تحت هیچ شرایطی از تاور کرین ها در شب استفاده نکنید. زیرا، این مسئله سبب می شود تا عمق دید شما کاهش پیدا کند و درصد صدمات و آسیب های احتمالی بالا میرود.

نکته سوم:

انتخاب اپراتور مجرب است. اپراتور وظیفه بازرسی قطعات، حرکت تاور کرین و تعمیر های جزئی تاور کرین را به عهده دارد. بنابراین، در سلامت بار ها، پرسنل و تاور کرین شما نقش اساسی دارد. در نتیجه، انتخاب صحیح آن می تواند گامی موثر در داشتن پروژه ای بهتر باشد.

نکته چهارم:

این است که اگر تاور کرین دیگری در محل استقرار تاور کرن شما وجود دارد. باید محدوده فعالیت هر کدام مشخص شود تا در زمان فعالیت با یکدیگر برخورد نداشته باشد و به بار ها و تاور کرین آسیبی وارد نشود.

نکته پنجم:

بازرسی های دوره ای توسط فردی متخصص و دارای صلاحیت است که به شما کمک می کند در صورت آسیب وارده به آن در اولین فرصت کار های لازم انجام بگیرد تا از آسیب به سایر قطعات جلوگیری گردد. انجام به موقع و صحیح بازرسی های دوره ای، در ماندگاری تاور کرین نقش مهمی را ایفا می کند.

نکته ششم:

مطمئن شدن از ریل گذاری صحیح و سلامت وزنه های تعادل است تا تاور کرین کار خود را به درستی انجام دهد. وزنه های تعادل از سقوط تاور کرین جلوگیری می کنند و ریل گذاری در چرخش تاور کرین نقش دارد. بنابراین، اطمینان از کارکرد صحیح آن ها می تواند بسیار در ایمنی پروژه تاثیر گذار باشد.

مراحل اینورتر کردن تاور کرین کدامند؟

نکته هفتم:

برنامه ریزی برای بودجه و زمان تحویل پروژه است. شما باید در جهت زمان تحویل دهی پروژه و بودجه برنامه ریزی داشته باشید تا در انتها پروژه به مشکل برنخورید. در کنار تمام برنامه ریزی های مالی خود برنامه ای 4 تا 6 ماه برای تعمیرات احتمالی تاور کرین داشته باشید تا در صورت وقوع، به مشکل بر نخورید.

نکته هشتم :

رعایت استاندارد ها و اصول در استفاده از تاور کرین است. این نکته بسیار در ایمنی پروژه حائز اهمیت است. فراتر نرفتن از ارتفاع و ظرفیت تعیین شده می تواند در ایمنی پروژه و ماندگاری تاور کرین نقش مهمی را ایفا کند.

نکته نهم:

اطمینان حاصل کردن از توزیع بار ها به طور مساوی بر سیستم عامل است که بر اساس دستور العمل های فرستاده شده از شرکت سازنده تعیین می گردد. این نکته در تعادل و کارکرد صحیح تاور کرین اهمیت بسزایی دارد.

  نکته دهم :

انتخاب شرکت معتبری برای تهیه و ارائه خدمات در خصوص تاور کرین است که یکی از مهم ترین عامل در روند استفاده از تاور کرین است.

در آخر، یگانه کرین به شما کمک می کند تا با اطلاعاتی جامع انتخابی صحیح داشته و در زمینه تهیه تاور کرین با خیالی آسوده همه چز را به تیم مجرب ما بسپارید. یگانه کرین ارائه دهنده تاور کرین هایی با کیفیت در طیف گسترده ای از انواع است.

منابع:

https://journals.sagepub.com/action/cookieAbsent

https://www.hse.gov.uk/construction/safetytopics/lifting-operations.htm

http://www.qaqcconstruction.com/2020/04/04/method-statement-installation-tower-crane/

https://www.gruasyaparejos.com/en/tower-crane/tower-crane-installation/

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵